Blev sminkad idag!

Idag var jag provdocka åt en av min mammas arbetskollegor som ville träna på att sminka inför ett försäljningsjobb för märket Mary Kay. Det var faktiskt riktigt härligt. Jag fick börja med en ansiktstvätt med små peelingkorn som var riktigt skön!! Den tänker jag verkligen köpa för min hud känns fortfarande jättehärlig, trots att det var nästan 6 timmar sen och att jag fått en hel del smink på huden.


Det var lite annorlunda också, för jag sminkar mig vanligtvis bara i svart och grått. Kanske en lila ögonskugga till fest eller så. Nu fick jag en makeup som skiftade i riktigt härligt limegrönt som övergick till havsblått, med ett ordentligt skimmer i! Jag försökte ta kort på det men färgerna försvann helt med min kamera så tyvärr får ni inte se. Men jag kan definitivt tänka mig att sminka mig så själv till en fest eller till sommaren. Det var så färgglatt och sprakande. :)


Så här blev jag sminkad! Fast den blå ögonskuggan var

aningen mörkare och mer skimrande. Bild lånad från Temptalia.

Jag fick dessutom låna ett nagellack med en guldton som jag letat jättelänge efter. Jag köpte ett guldigt lack på Väla i lördags men den här från Mary Kay hade exakt den nyansen jag letar efter.

Har listat ut vilken design jag ska ha på naglarna denna veckan. Ni kan aldrig gissa vad det är! :D Det är en guldig bas och jag ska använda en nagellackspenna för första gången någonsin och skriva på naglarna. Har ni någon gissning? ;)


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Det är skönt att bli ompysslad sådär, och inte alltför ofta man är så fint sminkad. Inte jag iaf ;)



Svar: Jag såg faktiskt aldrig filmen när den kom, var bara åtta år då, jag har fastnat för den på senare tid och tycker att det är en riktig klassiker. Saknar alltid Brittany Murphy så mycket när jag ser den.



Okej, vilket band är det som spelar då?

Men det var verkligen bra, och just då var jag kär i Kings and queens, så när de körde den reste sig håret på både ryggen och armarna. Värt!



Ha en fantastisk dag! Kram

2012-01-31 @ 07:07:51
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Rinki

Jag kan tänka mig att det färgerna var supersnygga på dig. Jag hade en kompis som höll på med det där Mary Kay tidigare, vet inte om hon gör det fortfarande dock. Just ögonskugga brukar jag inte använda vidare ofta, blir snarare mascara (ibland) eller eyeliner.

Är rätt lat egentligen och använder inte smink så himla ofta.



Sv: Nja, jag vet inte flera av mina bloggläsare tycker att filmerna är bra :) vet att min sambo tycker om dem också, men kanske inte så mycket att han tycker att de förtjänar att bli Oscarsnominerade.



Ja, men precis om någon bara skriver på sin blogg typ "Här är dagens blogg" och en länk, alltså visst det händer väl att jag har klickat någon gång, men oftast gör jag det inte. Det känns inte vidare motiverande då, men om någon skriver lite mer utförligt om varför eller lite om personen, så kan det ju locka betydligt mer.



Det var faktiskt ett väldigt roligt jobb, man fick liksom små doser med söta barn och när de sedan började komma ihåg dig och blev glada när man kom till jobbet, ja det kändes underbart. Ja, det är synd faktiskt, jag kommer inte ihåg vad de hette ens, annars hade man ju kunna kika på Facebook eller något, se ifall de har det.



Hehe, jag kan förstå att han längtar tillbaka hit också. Det blir ju ofta så, man saknar en viss sak och flyttar man tillbaka, så börjar man sakna något annat. Hur är det med honom nu, får du chansen att prata med honom ofta och så?



Jag ser fram emot att se vilken nagellacks grej du ska hitta på nu, guldbas säger du. Typ sagan om ringen-symbolerna på naglarna? Hehe, säger det bara för att jag såg en sådan bild för ett par dagar sedan. Är nyfiken att se vilken guldfärg det var också, för jag letade efter en riktigt bra guldfärg en gång...men har inte hittat den tonen som jag vill ha.



Tack för tipset om Rango! Den låter ju jätterolig, ska kolla på den snarast. Angående det där med Tintin så hörde jag från någon att den inte räknas helt till animation eftersom de har haft riktigt skådespelare också eller något och vissa har blivit lite stötta över att de har kallats animerade...tja, den borde ju verkligen få pris för bästa effekter då! :) Såg att "Puss in Boots" blivit nominerad också, har förvisso inte sett den, men den verkar ju inte hemskt bra.



Det är absolut svårt med politik, nej kommunismen tror jag inte fungerar alls. Däremot så känns det, enligt mig, som att en vänsterpolitik är det som fungerar bäst. De partierna tar upp saker och ting som jag håller med om mest, så att säga. Jag gillar absolut miljöpartiets miljö och vissa saker är bra, men jag kan förstå att det är jobbigt för er ute på landsbyggden ifall de höjer bensinskatterna. Men bra lokala färdmedel borde ju verkligen skaffas hos er, oavsett. Min sambos mamma är moderat, ganska så ordentligt, så försöker att inte prata politik vidare mycket med henne...eftersom vi har så olika åsikter. Men samtidigt så klagar hon ju på höjda hyror och att hon inte får ut vidare mycket av sin lön med skatter och allting...jag tycker att det är så konsigt.



Jag vågar knappt beställa basgrejer på H&M, visserligen brukar jag inte köpa basgrejer så ofta heller, så kanske beror på det. Men jag gillar mest att köpa i butik :).



Jag åt typ en chips påse, helt själv, i veckan tidigare...det är ju så att man skäms. Åh, jag skulle inte säga nej till din brorsas gener!



Min helg var helt okej, blev en hel del plugg dock.

Hur var din?



Kramar!



2012-01-31 @ 09:38:04
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Anki

Vad snyggt!! Visst är det kul att sitta sminkmodell?! Man känner sig så uppassad och snygg! Plus att man får många gratistips! Det var en supersnygg sminkning!

Ska bli spännande att se dina naglar! Jag ska också börja måla naglarna när jag slutar på restaurangen! Det är lite dumt att måla dom nu, ifall de skulle flagna när man gör pajdeg eller nått.

2012-01-31 @ 14:30:48
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Anki

Sv: Tack! Nej det är ju lite onödigt då. Förut använde jag bara vanliga enkla färger, som brun, ljust lila eller rosa, svart och grått, men nu har jag också börjat prova lite olika. Tex stak lila, grön, röd och turkos. Köpte en palett med 88 olika ögonskuggor, men de är alla ganska mörka och neutrala så jag ska skaffa fler i lite roliga färger.

Nej vi brukar inte ha handskar så ofta där. Men jag ska förhoppningsvis inte vara kvar så länge till. Det är superkul och trevligt, men jag saknar att kunna styla håret på olika sätt och kunna ha vilka kläder som helst, även ylle och liknande som jag inte kan ha i restaurangen. Så det ska bli skönt att börja på nått nytt ställe!

Jag har inte tänkt på någon speciell design faktiskt. Vill testa lite allt möjligt. Har ju nått nagellack som man har över ett annat som spricker upp så häftigt, så vill jag skaffa graffitinails från isadora och sen vill jag prova alla möjliga sorters designer oxå!

2012-01-31 @ 17:57:36
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: J E N N I F E R

Fin blogG! :D

2012-01-31 @ 18:29:31
URL: http://honjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...