Våren är här!

Haha, ja iallafall i mitt sovrumsfönster. :D

Jag hade ju planterat clementiner, men tyvärr har det inte hänt något i den krukan än.

Men förra veckan planterade jag även en annan växt, nämligen paprika. Jag skrapade bara ner några frön i tre små plastkrukor och täckte med plastfolie, och sen lät jag det stå.

Så här såg det ut förra veckan:

Plantagen
Notera mitt härliga Playstation 1 och den stora svarta
krukan där jag planterat clementinerna. :)


Och så här såg det ut i måndags!

Plantagen växer!
Skotten är hela 5 cm långa nu och troligtvis måste jag
gallra för att det ska fortsätta växa. Haha.
Kanske skulle bli paprika-bonde på heltid. :)


Kommentarer
Postat av: Anki

Haha jäklar vad det växer!

Sv: Ja det är underbart när man känner en sådan lycka. Det blir ju lite the Secret när man uttrcyker sin tacksamhet! Och det känns så härligt när man berättar om allt man är tacksam över, då går det liksom in ännumer!

Hehe gör det. Det var ju lite misstänkt.

Jo det finns ju många olika märken. Får bjuda dig på det när du kommer hit sen! :D

Jo precis, det spelar ju ingen roll hur lite färg man än har, är man inte bra på att sminka så blir det inte bra heller. Men övning ger färdighet! :D

Ååå den såg härlig ut! Vill ha den och shimmer skuggorna! Det ser ut som samma sort som den palett jag köpte, fast jag fick min från tradera. Det är samma färger som Eart vs Pastelle minus pastellfärgerna. Tror jag betalade 10 kr för den, men det var 149 kr i frakt, men det blev ialla fall under 200 kr, så det var ju bra. Är ett riktigt tradera freak!

Jo jag vet, men samtidigt skulle det kanske vara bra, för då kanske hon sköter allt lite bättre. Hennes styvson brukar hjälpa till ibland och han städar typ aldrig, men det är ganska dåligt med städandet ändå. Bänkar görs ju bra, men golven är det mer sällan med. Blir bara när det börjar bli svart på golvet i köket.. Det är därför jag har ledsnat ur lite där. Det är jättegod mat, men det är så mycket annat som är fel och jag vill inte gå och göra allt själv, utan jag tycker att det är hennes restaurang, då får hon ansvara för all städning. Säger inte hon nått tänker inte jag göra nått! Gästerna fick inte ens byta tallrikar på buffén i julas när de ville ta mer mat! Det ska bli skönt att vara i nån klädaffär eller nått nu och slippa tänka på kökshygien! Bara hon på arbetsförmedlingen kan höra av sig någon gång!

2012-02-01 @ 11:20:50
URL: http://baraanki.blogspot.com
Postat av: Anna Terneborg

Haha, ja.. Ett karriärbyte :)



Svar: Det har jag, stora problem ;) Brukade inte ha det förut, men det har kommit med åren, haha.



Okej, nej det är klart det är roligare att gå om det är mer än ett band man verkligen vill se. Hoppas det kommer några nya akter du uppskattar då!



Fascinernade ja, minst sagt.

Hoppas du har en bra dag! :)

2012-02-01 @ 12:59:20
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Ja, men precis. Det finns roligare saker att shoppa i så fall.



Jag jobbar på en containerdepå i Göteborgs Hamn, så det gäller att ha rejäla kläder på sig. Och skor! :)

Vad sysslar du själv med?



Ha en fin eftermiddag/kväll!

2012-02-01 @ 17:13:02
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...