The Cure for a lousy temper

Dagen började jättebra idag med alla mina planer. Jag gjorde tacos med gott humör och tränade och gick min promenad och allt jag hade planerat. Men det var som att någon tryckte på en knapp så fort det blev kväll för jag blev bara på sämre och sämre humör. Mådde till och med lite dåligt över mitt humör när jag blev sur för en liten skitsak.

Jag antar att det började med min promenad. Kom på precis hur dumma i huvudet människor från min håla är och hur de ser ner på folk och är allmänt respektlösa. Sen att det knappt gick att gå för att det var för halt ute hjälpte ju inte till. Sen känns det som att jag har blivit störd hela dagen. Som att jag inte får vara ifred från mäninskor jag inte vill prata med (telefonförsäljare, myndigheter och andra idioter), medan jag inte har hört ett knyst från de jag faktiskt ville prata med, trots att jag skickat meddelanden till dem. Ja ja, är en sån där dålig dag kanske då ens dåliga självförtroende tar över.


Så nu kl halv 1 på natten ska jag råda bot på detta genom att:

chokladbollar in the making

Jajamen, jag ska baka chokladbollar!!! Och inte sjutton ska det bli några bollar, ska äta smeten rakt ur skålen med en träslev! Och dricka te till det. Haha, men var inte oroliga, jag använder fiberhavregryn och lättströ istället fölr socker så det kommer inte vara jättejättejätteonyttigt! Som att jag egentligen skulle bry mig om det... det här är vad jag har hemma. :)

Imorgon är en annan dag, med förhoppningsvis bara en störning. Har ett möte kl 15 som jag inte vill gå på. Undrar varför alla möten alltid planeras in så att jag missar McLeods döttrar?! Kan de inte planera in möten tidigt som de gör för alla andra?! Haha. Hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Åh, gud vad gott! Det var länge sedan jag rullade dessa godsaker :)



Svar: Jo, det tror jag med. Gäller nog mest att hon får en chans och kan bevisa sig. Får hoppas på det bästa!



Ja, men så är det verkligen. Folk går ju på det, även fast det egentligen inte är någon skillnad på t ex chokladaskarna. Förutom just förpackningarna.



Ha en bra dag! :)

2012-02-16 @ 07:42:53
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anki

Åååå vad gott! Finns inget bättre botemedel mot dåligt humör! Har inte ätit chokladbollar på evigheter! Måste göra det nån dag.

Sv: Ja då vart vardagen mycket roligare, med lite överraskningar! Ja han blev jätteglad! Och paff. :D Hade inte väntat sig det över huvudtaget. Mm jag älskar den tavlan! Blir perfekt till vardagsrummet!

Åhh kan inte du lägga ut receptet? Är jättedålig på lax.

Nä precis! Varför ska det vara så viktigt och bråttom att gifta sig och skaffa barn? Kommer det så kommer det. Varför stressa in i ett förhållande och sedan göra barnen till skiljsmässobarn?

Ja jag förstår inte varför vissa köper häst när de borde klara sig lika fint på en ridskola. Vissa köper en gammal utsliten travare som aldrig blivit besiktigad bara för att få en egen häst Inte en tanke på hur man bäst tar hand om den hästen, om den har ont eller nått. Och om den inte är inriden får den skit för att den inte är lika lättriden som en ridskolehäst. Ridskolor borde faktiskt utbilda barn och föräldrar i dethär med att skaffa häst. Att man måste tänka lite extra först. Att det är föräldrarnas ansvar, inte barnens osv.

Det tycker jag verkligen du ska göra!!

Ja det ska vi göra! Det var aldeles för länge sen vi sågs sist!

Haha samma för mig Men då vet vi ju varför. Att vi är äkta skandinavier! Hahahaha!

2012-02-16 @ 13:49:18
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...