Nail Art Challenge 4: Inspired by fruit

Denna veckas challenge var att inspireras av frukt. Och tråkigt nog är det ytterligare ett ämne jag inte tycker är så överdrivet intressant så jag har inte ansträngt mig. :P  Sen lägger jag upp detta senare än normalt eftersom jag varit så upptagen så det har tagit lång tid att göra designen då jag gjort den i små steg varje dag och sen har jag varit för upptagen för att lägga upp inlägget. :D


Jag har gjort en design som i stort sett alla som har gjort nailart testat någon gång. Nämligen...


...vattenmelon!

Watermelon Nails



Den här veckan ska jag även lägga upp en liten mini tutorial så att ni kan få se hur jag gjorde. Eller ja nästan. Jag förklarar steg för steg. :)


OBS!! Innan ni börjar vill jag ge ytterligare tips!

*Låt ALLTID nagellacken torka ordentligt innan ni målar på nästa. Då riskerar ni inte att det smetar eller blir bubbligt.
* Börja alltid med ett genomskinligt baslack innan ni målar på någon färg. Det skyddar nageln mot missfärgning och gör att färgen fäster lättare.
* Smörj huden runt naglarna med vaselin innan du målar så underlättar det rengöring om man skulle kladda lite.


Gör så här:

1. Börja med att måla naglarna i en röd färg. Den behöver inte vara så knalligt röd som min. Tittar man på en vattenmelon är den oftast blekröd eller rosa snarare än röd. Men jag ville ha en mer tecknad look så jag tog knallrött. Jag målade även 2 lager för att färgen skulle täcka ordentligt och inte bli "genomskinlig" eller flammig.

Watermelon Tut1
(OBS! Jag tänkte göra alla naglar likadana först men som ni ser ångrade jag mig mitt i och gjorde en nagel till en "hel melon" istället. Så vill ni göra som mig så kan ni skippa att måla en nagel röd och istället måla den grön)


2. Ta en mörkgrön färg och måla nageltopparna, som i fransk manikyr, och måla även ringfingernageln (eller vilken valfri nagel som helst) helt grön.



3. Ta ett ljusgrönt lack nu. Mitt ljusgröna lack jag valt är knalligt limegrönt och är dessutom en Art Liner, dvs ett nagellack speciellt framtaget för att måla tunna linjer, med en väldigt smal pensel. Men man kan ta vilket ljusgrönt nagellack som helst som använda sig av antingen en vanlig tunn målarpensel eller till och med en tandpetare. Måla kanten mellan det röda och det mörkgröna med den ljusgröna färgen och låt torka. Dra sen även lodräta linjer från kanten och ut mot topparna på nageln. Dra även lodräta linjer längs hela nageln på den nagel ni valt att måla helt grönt. Linjerna behöver inte vara jätteraka eller jättefina. På en vanlig melon är de oftast inte ens speciellt framträdande.
Watermelon Tut3

4. För att måla de svarta "kärnorna" använde jag mig åter igen av en Art Liner, fast svart. Har man ingen sån kan man använda sig av en s.k. "dotting tool" som kan köpas i välsorterade sminkbutiker eller varuhus. Dock kan man även använda sig av gratissaker man har hemma. Tandpetare fungerar utmärkt. Man kan även böja upp en hårnål eller sätta en knappnål i lagom storlek i suddgummit på en blyerstpenna. En knappnål som trycks ner i en penna tycker jag är ett stabilt verktyg. Smeta ut svart nagellack på ett papper och doppa ditt verktyg där i, istället för att försöka doppa direkt i flaskan. Tryck ut svarta prickar lite på måfå på nageln. Jag har satt mina ganska symmetriskt men var inte jättenogrann.

Watermelon tut4

5. Avsluta med ett genomskinligt topplack så håller designen längre och ser slätare och blankare ut. Städa upp runt nageln med lite nagellacksborttagningsmedel på en tops.

KLART!!


Kommentarer
Postat av: Anki

Snyggt!! En jättebra förklaring!!! Ska testa så fort jag skaffat lite nagellack!!

Sv: Det var jättekul faktiskt!! Men svårt att få in tekniken!!

Ja det är toppen hyra! Speciellt eftersom det är en stor trea!

Oki, ja då gör det ju inte så stor skillnad om du färgar eller tonar. Du får testa lite. Jag tror du skulle passa jättebra i det! :D

Det verkar iallafall gått över nu. SÅ jag hoppas att det inte kommer igen..

Den ska jag kika efter!! :D

Ååå vad bra! Tänkte att de kunde gå som en slinga så där en slutar fortsätter nästa, om du förstår. Så kunde de slingra sig runt armen och upp på axeln och ringla sig runt en avbildning på en berlock jag fick av agda och erik när de var på irland för en massa år sedan. Ska försöka ta nått bra kort av den framöver så kan du se hur den ser ut! :D

Ja jag har också märkt hur det daltas med hästarna, både på tävlingar och i stall. Nån hade kommenterat en kompis inlägg på facebook där hon skrivit att hon älskade att ha sin häst på lösdrift, och personen som kommenterade skrev att alla kan ju inte gå på lösdrift för de har för tunn päls. Vissa folk fattar visst inget om hästar känns det som. En i klassen när jag gick i gymnasiet sa tom att hästar som får fri tillgång på foder äter ihjäl sig! Undrar hur vildhästarna överlever då? haha! Jag fattar verkligen inte vad folk tänker med!!

2012-02-25 @ 21:33:44
URL: http://baraanki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...