Förkyld!!

Då var helgen slut igen. Jag hade en ganska bra helg ändå. Jag for ner till Skåne och min älskade i fredags och kom tillbaka först idag på eftermiddagen. 

Fredagen var vi inne i Ängelholm för att köpa lite dricka till festen som skulle vara på internatet på kvällen. Lite dricka innebär en flaska Jack Daniels för den som inte vet. :) I Ängelholm hittade vi även det här utestället:

Före- och efter på en och samma gång 
Blir ju ett måste att testa till sommaren! :D Festen på internatet var som alltid väldigt kul med mycket folk. Det brukar vara si och så med musiken. Alltid någon som sätter på en låt, som får spela ½ minut och sen byter någon annan till nästa. Men det brukar ju bli så.


På lördagen var jag dessvärre allt annat än pigg. Jag kände mig inte alls trött eller dålig på morgonen men ju längre dagen förflöt desto sämre mådde jag och min förkylning bröt ut med dunder och brak och jag hade riktigt ont i magen också. Inte så kul! Jag gick iallafall med på att gå på en långpromenad med pojkvännen på dagen, trots envisa minusgrader.

Is-kallt!
Vattenfallet var helt fruset och såg ut som en mur snarare än ett vattenfall.

Fjordingar
Vi träffade på dessa två urgulliga och urtrötta fjordingar.
De såg inte heller ut att trivas i kylan.

Som tur var så tog de andra på internatet det också lugnt på lördagkvällen. Ingen fest, utan vi satt bara och tog det lugnt och lagade mat. Jag och Jonne lagade en viltgryta på älgkött, med morötter och palsternacka, krossade enbär, tranbär och lite lingonsylt i såsen. Det blev smaskens! Jag och Jonne köpte även lite chips, vitlöksdip, nachos och salsasås och satt och kollade på Gamer. En bra film faktiskt, även om den kanske känns överdriven, men den kändes som en kritisk spark mot dagens samhälle där vi lever genom internet. Sevärd om inte annat! Efter det tittade vi även på Labyrinth, en gammal 80-tals- film med David Bowie som är otroligt underhållande, speciellt eftersom den är så udda!

 
Viltgryta med kokt potatis och en massa spenat!! :D

På söndagen tog vi det väldigt lugnt. Jag var inte lika dålig som på lördagen men kände mig ändå seg och hade lite småont. Vi var nere i gymmet för att jag skulle testa på mitt nya träningsprogram som jag ska använda nu när knäna är bättre. :) Resten av kvällen bara slappade vi tillsammans med de andra inneboende på internatet och vi bestämde att jag skulle stanna tills idag eftersom jag var dålig.

En extra natt med sin älskling är aldrig fel, även om han var tvungen att sova. Jag låg istället och tittade på Men who stare at goats och How to train your dragon medan han sov. Mysigt ändå.


Men nu är det ny vecka. Ska snart försöka äta något och inte bara leva på te, och sen fundera på veckans utmaning i Nail Art Challenge. Jag ska ju inspireras av en film denna vecka... Vilken film ska jag ta? Hmm...


Kommentarer
Postat av: Anna Terneborg

Åh, vilka söta pållar! Det ser ut som du haft en fantastisk helg :)



Mysigt med kalas. Inte så ofta man kan samla ihop hela familjen nuförtiden heller, så sådana tillfällen uppskattas!



Haha, ja men precis.. Men nu vet vi det iaf ;)



Ha en fortsatt fin kväll!

2012-02-06 @ 20:00:53
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Jodå, många är det. Hon har ju de mest framgångsrika kändis-parfymerna :) Cupcakes säger du? Jag misstänker att det isf var Fantasy eller Midnight Fantasy..? :)



Ja, men hästar är bra fina. Ett djur som verkligen kan vara "snyggt" om du förstår mig? Vet inte riktigt hur man ska förklara, men de kan vara mer vackra liksom än söta ;)



Okej, men så länge det är en familj tycker jag inte att storleken har så stor betydelse. Så länge man har varandra :D



Tack, dagen slutade bättre än den började. Idag mår jag dessutom bra :)



Ha en bra dag!

2012-02-07 @ 07:38:25
URL: http://anna.favs.se/
Postat av: Anna Terneborg

Svar: Jag gillar oftast att veta i förväg vad som händer, om de jag gillar mest får ihop det (som i detta fallet :P) eller något liknande. Är samma med filmer.



Ja, men Fantasy är en av de godaste tycker jag :)



Det stämmer säkert det du säger, har inte så bra koll på hästar bara :) Men de är vackra djur!



Vi är ganska stor släkt på min pappas sida, inte så stor som din, men ändå väldigt stor. Älskar det!



Ha en fortsatt fin tisdag! Kram

2012-02-07 @ 15:32:48
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...