Bildbomb från vandringen!

Som jag lovade för ganska länge sedan så ska jag äntligen visa upp lite bilder från vandringen som jag och min älskling gjorde i början av juli. Vi gick den del av Skåneleden som heter Ås till Ås, dvs att man går från en rullstensås till en annan. Den som påstår att Skåne är platt har aldrig upplevt Skåne till fots!
 
Försök att vara smidig med en 15 kg tung ryggsäck på ryggen!
 
Lite fina röda näckrosor som var i full blom.
 

Stundtals funderade man på om inte de lagt ut spångar i onödan...
 
Två ekorrar som lekte och sprang runt runt och pep!
 
Vi hade jättefin utsikt på vägen.
 
Instabila broar var vanliga!
 
som sagt...
 
Ni förstår nog... :P
 
En ruin där vi stannade och fikade.
 
Smultron! Fanns fler innan vi var i farten! xD
 
Islandshästar som sprang mot oss för att hälsa.
 
En glada som satte sig i ett träd en bit bort från oss.
 
The bird is the word!
 
Här var det tufft att ta sig fram!
 
Här tältade vi på gräsmattan andra natten. Och väcktes av en åkgräsklippare på morgonen!
 
Ponnyer!! och ja jag bjuder på den bilden!
 
Om nom!
 
Någon hade humor när de dekorerade sin trädgård!
 
Hur kul som helst!
 
Den gungande bron!
 
Våran tältplats dag 3. :)
 
Vi hittade en fågelpark sådär mitt i alltihopa helt plötsligt.
 
Med många fina fåglar.
 
Vi tältade vid den här sjön den fjärde natten och fick även lite tid att koppla av här.
 
Under dag 5 så upptäckte vi att den här sjön låg ett litet stenkast från Skånes Djurpark, så vi ringde till Kim och Vilemina och frågade om de hade lust att följa med oss dit istället. Så resten av bilderna är från djurparken. :)
 
På väg in till djurparken med Kim, Vilemina och Lillan.
 
Grodan Boll!
 
Vi såg sälarna bli matade.
 
Przewalski! Är man inte hästnörd som jag så förstår man nog inte fascinationenmed denna vildhäst men det här var höjdpunkten på min dag!
 
Urgullig!
 
Järvt ;)
 
Av någon anledning hade en räv smitit in i björnarnas håla...
 
Fjällrävar! Så underbara!
 
Vildsvinsbebisarna var något sötare än sina vuxna motsvarigheter.

Skogens lata kung!
 
Lika lata undersåtar...
 
Är den ren tro?
 
Hela ankflottan var ute och simmade.
 
 

Kommentarer
Postat av: anniepiie

Åhh vilka underbara naturbilder. :D är allt för sällan i skogen eller liknanade... sv: Jag var i sthlm i 4 dagar så hann med en hel del. :) igår åskade det här. hehe annars har det varit mkt regn och molnigt. Jag har varit med underbara vänner de senaste dagarna. och i helgen ska jag jobba! :P Kramis

2012-08-21 @ 09:34:27
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Anna

Fantastiska bilder! Det ser verkligen härligt ut, och alla himla söta djur :D

Såg att mitt svar på din senaste kommentar inte verkar ha kommit med, något måste gått fel på vägen. Nu kan jag ju inte komma ihåg vad det var vi skrev om, haha.. Får väl rota igenom mina kommentarer ifall den inte finns att hitta :)

Hoppas allt är bra med dig i varje fall! Kramar

2012-08-27 @ 02:30:02
URL: http://anna.favs.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...