Förkyld!

Förlåt alla för att jag varit så oaktiv på bloggen. Jag har ju visserligen, som jag skrev i förra inlägget , varit hos pojkvännen vilket gjort att jag inte haft samma tid till bloggen, men jag har även råkat ut för den värsta förkylning jag någonsin haft! Så jag har inte heller orkat att ens starta datorn!

Troligtvis är det mina bihålor som spökar för jag har haft så ont i ansiktet, då främst kinderna och över ögonbrynen och sen har jag haft ont i tänderna med. Och i söndags kändes det som att jag hade svalt en stor glasflisa när jag försökte svälja.



Ipren, nässpray och yukon-salva har varit mina bästa vänner denna vecka ska ni veta! Men jag har inte varit helt oaktiv. Jag har faktiskt fixat mina naglar och även om det är lite senare än vanligt så lägger jag upp det inlägget på tidsinställning till ikväll.


Mina salamanderägg har även kläckts äntligen. Har än så länge hittat 4 yngel, men de gömmer sig bra bland all sten så ska rensa ikväll och se om vi hittar fler. Spännande!! :D

Imorgon åker jag till Värmland med älsklingen och min mamma också. Så därför önskar jag er en superb påsk tills vidare!! Ciao!


Kommentarer
Postat av: Rinki

Usch, vad jobbigt att du har blivit så förkyld, jag ska verkligen inte klaga över den förkylningen som jag fick då ;). Jag har förvisso lite ont i kinderna nu, är visdomständerna som är på G, återigen de växer extremt långsamt i alla fall en av dem.



Vad har ni för planer i påsk. Har du även gjort något annorlunda med headern? Ifall du har det så var det snyggt, annars är det nog bara jag som brukar fokusera mer på innehållet och att svara på dina fina kommentarer. Kul också med era salamanderbebisar, hoppas att ni hittar fler yngel! Ta gärna bild ifall det går, vore spännande att se.



Sv: Hihi, tack för komplimangen om naglar, dessvärre så hade jag ingen svamp så fick bli en liten, liten flik toalettpapper vilket gjorde att det "spaceade" på själva svarta basen blev rätt tjockt, inte det snyggaste, men det sitter kvar än. Funderar däremot på att göra om naglarna ikväll. Kanske gula, just för att det är påsk? ^^. Ska ni hitta på något speciellt i påsk, låter härligt med Värmland dock, vad händer där? Och självklart nämner jag ju dig i inlägget, det var ju från dig som jag fick inspirationen!



Hihi, så bra att de linnena med ritade stjärnor var din stil, är det något du tänker slå till på? Har för mig att jag ändå reagerade över att det var ett rätt högt pris för ett linne, men snyggt var det ju! Jag tror att du känner mig rätt så bra också ;) kanske inte när det gäller kläder än, men det det som är viktigt.



Ja, jag hade inget emot att bli firad lite extra ;) hehe. De bor inte vidare långt bort alls, tar väl ungefär 1h och 35 min med kollektivtrafiken, men ändå blir det inte så mycket så att vi åker hem till dem. Det känns bara lite omständligt att åka dit och på helger brukar det ändå finnas en del plugg att fixa och ja de helger vi är ensamma vill vi gärna vara ensamma :P etc. Men jag träffar mina föräldrar varannan vecka i alla fall då jag lunchar med en av dem i taget ;) en mysig tradition faktiskt, lite härligt att få all uppmärksamhet.

Jag har bott i Stockholmstrakten hela mitt liv mer eller mindre, mina föräldrar bor i en förort till Stockholm, men är inne i stan på ca. 15 min därifrån. Sedan bodde jag inom Stockholms stad när jag flyttade ihop med mitt ex, men det var ändå en bit ifrån själv stan. Och nu bor jag ca. 1h ifrån Stockholm, fortfarande inom Stockholm stad dock ^^. Men jag bodde i Frankrike när jag var riktigt liten, från det att mina föräldrar adopterade mig (fem månader) tills jag var ca. 1 år. Sedan flyttade vi hit.



Haha! Ja, men då är vi på samma sida då, att chips tillhör livsnödvändigheter! Great. ;)



Hm, jag har nog en del kompisar som är väldigt nära med sina bröder eller systrar. Men det blir ju lite olika sådär hur man har växt upp och så. Men jag och min bror har inte den lättaste bakgrunden heller, men det känns ändå som att han finns där ifall det skulle vara något. Och jag finns där för honom, vilket han kan behöva ibland. Det är klart att jag behöver min bror, men det känns inte riktigt som att jag behöver honom i syftet att få prata av mig direkt...men jag finns där ifall han skulle vilja bolla eller något och det tycker jag egentligen är viktigast eftersom han är lillebror och jag har ju E att prata med ifall jag behöver.



Hehe, ja det finns många nagellack som man vill testa. Jag upptäckte, när jag målade med det turkosa lacket senast, att Viva la Diva ändå verkar bra för mina naglar, det är rätt lättflytande samtidigt som det täcker bra efter två lager. Ska nog införskaffa mig flera sådana! Dock så skakade jag min flaska senast, eftersom jag var rädd att den blivit lite klumpig eller tjock...och jag vet ju egentligen att man ska rulla den försiktigt i handflatan istället, men det tänkte jag inte på. Så när det hade torkat bildades det luftbubblor på naglarna, inte det snyggaste. Så ska nog måla om ;).



Det är väl klart att vi kommer att prata, men visst, någon ice-breaker kanske man ska ha...men jag tror nog att det skulle gå rätt smidigt ifall vi träffades ;). Det känns så helt enkelt. Som att vi skulle kunna ta något så enkelt som nagellack och sedan spinner vi vidare. Även om det känns som att jag känner dig en del, så finns det ju saker som jag inte har orkat skriva till dig på bloggen och som vi båda har sagt att "det där kan vi ta senare", så det finns nog en del saker att prata om :).



Åååååh! Det där lät verkligen jättehärligt. Som sagt så har jag få vänner så som jag verkligen hänger med och att få hänga med dig, äta chokladbollar, chips och annat onyttigt, det vore underbart :). Det känns som att det finns rätt få av mina vänner som ens äter sådant där, öppet liksom. Mer något de smusslar med när de är ensamma hemma. Kom hit och tjöta lite nu ^^.



Absolut är det insidan som räknas och jag håller med dig, när jag klädde mig mer emo/scene så kändes det lite som att jag inte passade in till 100% och då tyckte andra som var det, att man var konstig och de som var "normala" tyckte att man var konstig också. Känner mig nog mest bekväm i jeans, t-shirt och converse :). E är nog rätt mainstream också.



Nej, herregud! Sådana väskor skulle jag aldrig lägga pengar på heller. Jag har svårt att köpa jeans ibland för att det ska kosta så himla mycket. Även om jag säkerligen spenderar väldigt mycket pengar på kläder, så tröstar jag mig med att plaggen inte kommer upp i så mycket...fast alla tillsammans, ja då kostar ju det en del ;) men det tänker jag inte lika mycket på då. Men jag skulle ha svårt att köpa plagg, oavsett vad för över 1000, även om vissa saker säkerligen är värda det. Typ en "riktig" läderjacka eller en klocka. Däremot så sade min vän en sak till mig, hon spenderar hellre typ någon tusenlapp på ett par jeans och köper inte så mycket mer den månaden (men det skulle jag ha svårt för, i alla fall ibland) och att affärer som H&M bara skapar kläder för att man i nästa stund vill ha något nytt och lite så är det ju. De har ju ständigt nya kollektioner och det är den förändringen som jag ändå gillar med dem, att det finns mycket nytt som man kan välja bland...men absolut så triggar det ju shoppinglusten också.

2012-04-05 @ 18:47:48
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Rinki

Återigen så får jag meddelande om att min text är för lång, förlåt för de så otroligt långa kommentarerna, här kommer i alla fall resten:



Min utbildning är 3 år totalt och till sommaren så har jag gått mitt första år. Jag vet egentligen inte hur mina framtidsutsikter (med jobb) ser ut här i Sverige om jag inte tar en master, verkar vara rätt svårt då eftersom socialantropologin inte riktigt är ett etablerat ämne utan räknas mer som "allmän samhällsvetenskap", att jag blivit samhällsvetare. Jag är ju intresserad av familj, adoption och bistånd, så jag funderar på att försöka söka jobb i USA eller någon annanstans där antropologin är mer ett yrke...men vi får se lite hur det blir.



Trukkort lät ju spännande :) jag fick mig en Baristakurs/utbildning, men den var så intensiv att det kändes rätt svårt att få jobb efter det, eftersom man inte riktigt hann lära sig allting och på caféer vill de ju inte gärna ha någon som inte är sådär jättebra, man måste ju vara snabb och effektiv på de flesta sådana ställen.

Usch, det är jättetråkigt att din arbetsförmedlare inte hjälper dig mer! Sådana personer ska inte vara arbetsförmedlare och som du säger så är det ju absolut fel att de får all cred ifall du skaffar ett jobb. Fy. Men ridskola, det låter ju som din grej, eller?



Nej, men precis! Man får satsa på sina drömmar men med en realistisk approach ;) du är smart du! <3 Fast det visste jag ju redan.

Men det har jag också märkt, även om jag i mitt huvud känner mig beredd och vill göra så mycket, skaffa barn (ja, om man skulle bortse från skola och sådär och bara tänka på ifall jag skulle vilja...ifall du förstår hur jag menar?) och flytta ihop med E...så är det en annan sak när man pratar om det realistiskt. Skulle E helt plötsligt fråga mig "ska vi börja försöka att skaffa barn?" så skulle jag nog bli ganska förvirrad och rädd ändå. Trots att jag vill. Lägenhet dock, det är jag nog väldigt beredd på att skaffa med honom eftersom vi mer eller mindre bott ihop nu i två års tid och hemma hos hans mamma, vore faktiskt rätt skönt att få något eget ;).



Jag önskar dig en superbra påsk också <3 med mycket kärlek, härligheter och godis förstås!



Puss och Kram!

2012-04-05 @ 18:48:27
URL: http://rhulth.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...