Nu är de igång igen...

De flesta har väl problem med sina grannar ganska ofta. Grannbråk är inget ovanligt begrepp så vitt jag både förstått och själv fått uppleva. Men grannarna i lägenheten jämte är snälla mot mig, hälsar alltid och har till och med hjälpt mig byta däck på min bil en gång. Det är inte heller ovanligt att de kommer springande med en bit tårta eller paj när det vankas bakning.

Men de har en hel del irriterande ovanor. Inte helt ovanligt att jag vaknar av att de sjunger Celine Dion på kareoke på högsta volym. Mannen i huset har även skaffat sig en elgitarr som han gärna tränar med på väldigt olämpliga tider. Men det värsta av allt....

Gert insåg snart att han inte skulle ha frågat grannen om han kunde låna tidningen den där morgonen...

Jag fattar inte ens vad det är de gör egentligen. Det bankar som sjutton, även i hela min lägenhet i stort sett. Tänk dig en mästerkock som hackar grönsaker i en otrolig fart, precis så låter det! Eller att de kanske bankar biff eller kyckling med en köttklubba. Fast riktigt, riktigt fort! Jag har fått höra av någon att på grund av att de är vietnameser så kan det vara att de bankar sesamfrön.

Sure, jag kan köpa den förklaringen, men kan någon förklara för mig varför de måste banka sesamfrön ca 5-6 ggr per dag!? Hur snälla de än är i vanliga fall så kan jag inte låta bli att irritera mig något fruktansvärt på just detta. Om de nu måste banka så, varför så många gånger på en dag? Framförallt när man jobbat till 4 på morgonen och vaknar klockan 9 av detta bankande! De hållar på att banka just nu ska jag även nämna. Precis i detta ögonblick! Fjärde gången idag!


Kommentarer
Postat av: EbbaBloggen

haha söt buske ;)

2011-09-16 @ 10:40:33
URL: http://www.ebbabloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...