Min vän KattaStrofen!

Jag fick ett mail idag från min älskade vän KattaStrofen som skulle muntra upp mig när jag stod på jobbet och det lyckades hon verkligen med!!

Här har ni anledningen till att hon kallas KattaStrofen! (Jag har fått tillåtelse av henne att dela med mig av detta.)

Kattas dag började med att hon försov sig och därför sprang hon i panik till skolan och hann precis. Då visade det sig att undervisningen var inställd på grund av kärnkraftsexplosionen som skedde 18 mil från Toloun där hon bor. Alla elever skulle ha information i aulan istället om läget och vad de ska göra vid en eventuell katastrof (HAHAHA).

Sur som en citron går Katta istället till stallet för nu hinner hon ju med att rida en av hästarna för en gångs skull och hon sadlar och rider iväg på halvblodet Manarie, för lite hoppträning. Då märker hon att hon råkat lämna understa bommen till hagen öppen vilket leder till att de två ponnyerna Mika och Trixie rymmer. Det är bara för Katta att hoppa av Manarie, binda upp honom vid stallet och spendera en halvtimme med att jaga ponnyerna som springer åt varsitt håll.

Störd av detta orosmoment med ponnyerna så går ritten helt fel från början. Manarie river nästan varje hinder bara för att Katta är stressad och till slut tröttnar han och slänger helt sonika av Katta för att bevisa sin poäng. Katta förstår hinten och släpper loss med Manarie i en galopp i skogen istället. Men när hon kommer tillbaka inser hon att Manaries galopp ledde till att han tappat en sko. Så bara att ringa stallvärden och be henne kontakta hovslagare direkt.

Katta blir nu jättestressad till aulan, får skäll av sin lärare för att hon kom precis innan de skulle stänga dörren sen är hon med i världens längsta och tråkigaste information från en kärnkraftssnubbe som menar att det inte är något de behöver oroa sig för då det inte var kärnämnena som exploderade utan något annat. Katta frågar om det finns risk för läckande radioaktivitet ändå och om radioaktiviteten kan följa med bäckar och åar eller till och med grundvattnet och påverka hästarna men han bara säger återigen att de kan vara lugna tills annat sägs.

Allt annat än lugnad åker Katta hem i tron att dagen i skolan är slut men efter två timmar ringer hennes lärare och undrar varför hon inte dyker upp på lektionerna. Efter informationen skulle lektionerna fortsätta som vanligt, men det enda Katta fått veta var att undervisningen var inställd. Katta ljuger och säger att hon inte mådde riktigt bra efter informationen. Och en timme senare drabbas hon av en mycket trolig influensa! Hämnd för att man ljuger!

Min vän, KattaStrofen, damer och herrar. Hoppas hon gjorde ett gott intryck. 

Till Katta: Hoppas du kryar på dig snabbt.  <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...