Min helg i Skåne!

Jag gav upp nu. Sladden till mobilen får förbli spårlöst försvunnen eller dyka upp efter inlägget. I såfall kan jag ju bara lägga till bilderna då. Men, men så här skönt hade jag det i Skåne. OBS!! Bilderna jag lägger in i inlägget nu är alltså inte mina egna utan googlade och lånade så att inlägget blir någorlunda illustrerat iallafall!  

Ja som jag skrev i fredags så for jag söderut, till Munka-Ljungby i Skåne för att spendera lite tid med min underbare pojkvän på internatet där han ska bo i nästan ett år nu. Han har nämligen åkt hem hit till Småland varenda helg hittills så nu var det faktiskt min tur. Jag anländer i Munka.-Ljungby vid halv 3 på fredag eftermiddag och vi åker iväg till Ängelholm det första vi gör, jag och Jonne. Vi springer i butiker för att hitta presenter till Jonnes syster som fyller år snart. Sen skulle Jonne visst ha bandybollar. Jag förslog att han skulle köpa de knalliga rosa, orange och gula, men han köpte två tråkiga vita. Attan! Sen hade vi en trevlig dejt på puben Telegrafen, som gör reklam för sig att vara Ängelholms enda engelska pub. Jaja, god mat hade de i alla fall fast fick ingen chans att ta någon drink, chaufför som jag var. Jag tycker nog Ängelholm är en av de mysigare städerna i Sverige. Lika stort som Värnamo men med 400 % mer utbud av affärer och uteställen.


Parken i Ängelholm. Bild lånad av Fastighetsbyrån.

På kvällen när vi kom tillbaka till internatet skulle det tydligen vankas fest med de elever som stannat kvar över helgen. Sicken tur att jag redan köpt Jack Daniels i förberedande syfte. ;) Hela flaskan försvann dock så fick inget med mig hem. :P Lite smultronvin rann ner också. Men överlag var alla de boende på internatet väldigt lätta att ha att göra med och festa med och det var en riktigt trevlig kväll. Fick även flera stycken att bli förtjusta i Solitude, min brors band. *thumbs up* Mötte så härliga människor som Sonja, Jesper, Fredrik, Dennis, Magnus och så många så jag kommer inte ihåg namnet på alla. Supertrevliga människor! 

 
Så här ser Tåssjö internat ut, där Jonne bor. Finns även
Össjö, Skäldershus och Bender. Alltså hela 4 internat till
folkhögskolan som är ganska liten ändå.


Lördagen tog vi en liten promenad i Munka-Ljungby. Ingen annan förutom jag var ju pigg! Tror jag var uppe tidigast av alla på hela internatet och jag brukar vara den som sover längst! Kl 4 på eftermiddagen dök första personen upp i köket. Hmmm… okey. Men ja, promenaden i Munka-Ljungby var trevlig men kort, det är ju inget stort samhälle. Så istället gick vi till ICA och köpte ingredienser för att göra Taco-tårta och satt och käkade med resten av de inneboende som växlade kanal fram och tillbaka mellan Top Gear USA och något överlevnadsprogram. Inte mycket mening att sitta kvar där då, tänkte vi och myste med lite film ensamma istället.


Det konstgjorda vattenfallet i Munka-Ljungby.
Det dånade och forsade något otroligt när
vi gick förbi. En bit bort fanns även ankor
som man kunde mata om man ville.


Söndagen var tyvärr städdag för stackars Jonne som var köksvärd denna vecka. Jag hjälpte honom i alla fall med disk och att torka av allt. Efter det tog vi en promenad utanför Munka-Ljungby. Vi gick längs en ganska strömmande å, med ett litet handgjort vattenfall, och vi såg hästar och som alltid, stora öppna fält! Det var en riktigt mysig långpromenad. Sen avslutade vi helgen med att kolla på Edward Scissorhands innan jag var tvungen att åka hemåt.
Saknar redan min älskling! Men man får väl se det som att det bara är fyra dagar tills han åker upp hit igen.

Längtar redan <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...