Mardrömsfrisörer!

Nu har jag inte skrivit om en dröm på evigheter. Men i natt hade jag en ganska sjuk en.

Jag drömde att jag fick ett erbjudande om att klippa mig och färga håret hos en frisör som jag inte kände till. När jag kom till adressen på lappen jag fått så visade det sig att det var frisörens privata lägenhet. Med salongen i hallen och jämte låg köket som var jättestökigt med en massa smulor och gamla colaflaskor på golvet. Speglarna och frisörstolarna var dessutom gamla, slitna och inte direkt vad man borde ha på en salong.


Frisörer brukar enbart vara onda mot ens
plånbok i vanliga fall...


Jag tar iallafall kort på mig själv när jag sitter där innan han börjat så jag ska kunna ta en före och efterbild och av någon anledning har jag brunt hår istället för mitt normala blonda. Frisören kommer då och ger mig en massa extraerbjudanden. Han ska bland annat sätta in extensions i mitt hår alldeles gratis och ge mig en massa specialare gratis. 

Så när jag äntligen är klar så sitter jag där med jättesnyggt, långt blont hår, men av någon anledning har jag två ställningar runt huvudet i vit plast, en som håller fast löshåret och en annan som är någon slags tandställning. Det lustiga är att varken jag eller folk jag möter tycker detta är konstigt. Men så fort jag rör vid tandställningen går den sönder så jag drar loss den helt och hållet utan problem. Likadant med ställningen som håller fast löshåret. Efter det så vaknade jag.

Så jäkla skum dröm. Visst att jag brukar vara missnöjd med de flesta frisörer jag testat men ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...