Hackerattacker!

Jag tror de flesta har hört om att bloggtoppen.se har blivit hackade och att många har fått sina lösenord och kontouppgifter utläckta över nätet. Dock var det inte bara bloggtoppen, utan mängder av sidor och man räknar nu på att det gått från 90 000 drabbade människor till 180 000! Om ni klickar >>HÄR<< kommer ni till en lista hos Aftonbladet hos alla de sidor man hittills känner till som blivit hackade. Jag är dock inte så orolig. Var inte registrerad hos några av de sidorna. Men dyker det upp något väldigt konstigt i bloggen så vet ni... att det fortfarande kan vara jag, men jag hoppas ni märker skillnad! xD



Jag tycker personligen att det är sjukt att man inte jagar dessa hackare ännu mer. De ger ut personlig information, ibland som ren utpressning för att få pengar eller liknande. Ändå räknas fildelning idag som ett större hot och ett värre brott än folk som hackar andras sidor. Förstår inte logiken där riktigt. Jag kan inte heller förstå vad en hackare kan tjäna på detta i längden. Det handlar enbart om att förstöra för andra människor eftersom de tydligen är små obetydliga löss på den här planeten. Man kan ju undra hur de själva skulle reagera om någon hackade deras datorer? Inte sjutton skulle de tycka det var okej, även om det är exakt vad de utsätter andra för! Så det är vad jag hoppas. Att alla hackare där ute får sina datorer hackade och sen förstörda. Så kanske de lär sig sin läxa. Öga för öga, tand för tand som det så fint heter.  


Kommentarer
Postat av: Elsa - Vampire Diaries bloggare :)

Ush !

Var inte det bara ett rykte? ;O

2011-10-26 @ 14:31:54
URL: http://vampirediariestv.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så himla tråkigt med hackade bloggkonton, liksom kom igen vad tjänar man på det mer än att förstöra för andra?? Så himla dumt!



Svar: TACK :) Det har varit underbart såhär långt, så det är verkligen nice. Skönt att komma hemifrån lite och jag trivs så bra här. Haha ja eller hur? Att både buss och tåg var sent var knappast en överraskning. Men att tåget in till Göteborg kom precis på minuten i tid var ju galet ;)



Cyklisterna är överallt. I alla fall inne i städerna åker du längre in i landet och hamnar typ ute vid Jyllannd eller Själland är det mycket lugnare, det är de där jäkla köpenhavnarna som är crazy, jag lovar .. haha. Skagen är himla mysigt också.



Nej man får ju absolut itne tro att man är bra på något.. eller jo, bra får du vara men inte bättre än någon annan och absolut inte säga att du är stolt eller nöjd med något du gjort! Då är man snorkig och kaxig. Jag tycker en del folk måste verkligen uttrycka sina negativa åsikter och då är det lätt när man får vara anonym!



Ibland kan jag verkligen bli äcklad av sådana tidningar och deras brist på respekt för människor som ofta mår dåligt, att liksom utnyttja deras jobbiga stunder för att sälja är.. nej, fy. Haha ja vår ena coach ville lyssna på Melodikrysset i bilen på väg till Skövde men han blev nedröstad av 7 tjejer i fjorton årsåldern.



Det är gullig faktiskt :) Han skrev tydligen en första vers och melodi på väg hem från gymmet idag, inte illa. Ja men det är det som visar att någon känner en som är finare än något annat. Det personliga är det bästa man kan få!



Jag är med sån, helknas! Men det är kul.. jag kan bjuda på det. Det är klart att det måste överdrivas för annars blir det inte bra tv. Nej ingen är perfekt och vem skulle vilja vara det? Det är det jag inte förstår, men många strävar efter perfektion. Jag vill inte ens nosa på den... jag gillar skavanker och små brister! Det är det som gör oss unika. Det undrar jag med, ibland tror jag att skilsmässor är "the easy way out". Vet att det är politiskt inkorrekt att säga men jag tror att en del hade kunnat rädda sina relationer om de varit villiga att KÄMPA, kämpa sådär hårt så man tror man ska gå sönder.. men man kan faktiskt lösa problem om man har en bra kommunikation och berättar vart de där problemen ligger. Jag tror helt enkelt att skilsmässor är lite för enkla och "vanliga" numera. Men sen tror jag det finns åt andra håller med, de som stannar för att de är rädda att misslyckas och ser ett kraschat äktenskap som ett misslyckande.

2011-10-26 @ 15:43:36
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: hej.

du verkar vara en fin människa.

2011-10-26 @ 16:53:27
URL: http://knife.webblogg.se/
Postat av: hej.

du verkar vara en fin människa.

2011-10-26 @ 16:53:33
URL: http://knife.webblogg.se/
Postat av: Ninni

Idioter som håller på så! Kan inte folk respektera andras privatliv? Usch :c

2011-10-27 @ 20:29:50
URL: http://ninjapuff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...