Gamla skatter

Var uppe på vinden en snabbis idag för att se om jag kunde hitta min favoritmössa däruppe. Det gjorde jag förvisso, men sen hittade jag en annan låda. En låda med alla mina gamla hästsaker och hästböcker.

Det här är sen jag var 7-13 år gammal och var med i hästbokklubb där man varje månad fick ett paket med 2-3 böcker och en massa småsaker som hade med hästar att göra. Det var ganska många böcker och saker kan jag säga, och då har jag ändå inte kvar i närheten av så mycket som jag hade i 14-årsåldern när alla saker började åka ut till förmån för tonåringens begär, dvs kläder, smink, planscher på sina idoler och sånt.   

Jag har absolut inte haft hjärta att slänga dessa saker dock. Även som tonåring hade jag fortfarande en slags tillhörighet med dessa saker och lade undan dem, eller så donerade jag dem till min kusin som var lika hästgalen som jag. Och även om jag aldrig någonsin kommer att ha användning för en hästskoformad väckarklocka i röd plast som gnäggar som signal, så finner jag en viss ro i att veta att jag har kvar den och den ligger på vinden i gott förvar.

Men det är rätt så kul att gå igenom dessa gamla böcker och leksaker och tänka tillbaka på den tiden. Som sagt, gamla skatter, som ajg inte kommer göra mig av med, hur onödigt det än kan vara att spara dem. Någon dag kanske de kommer till användning, vem vet?


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv; Jo det är bara bra! :D

Vad åt du till middag idag då :)

2011-10-25 @ 21:09:31
URL: http://nathalies.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...