Visst sjutton är jag tråkig...

Jag inser mycket väl att min blogg inte är den roligaste att läsa just nu. Jag umgås nämligen helst med min älskling nu när han är hemma för lov, och vi vill inte slösa upp den här tiden på att sitta vid varsin dator, eftersom vi har de övriga veckorna till det när han är nere i Skåne och jag uppe i Småland. Just nu sitter han dock och pluggar lite så jag kan ägna bloggen lite energi i allafall.


Så vad har hänt sen sist? Ja, inte speciellt mycket. Men det här har jag hittat på med älsklingen.

*Gått upp varje morgon vid 9-10 och tagit en promenad innan frukost.
* Haft spel- och glöggkväll med älskling, Ia, Philip, Jenny och Bosse.
* Jagat runt efter en bra presenst till Bosse som fyller år dagen efter farsa dag så det måste vara något riktigt fint.
*Varit hos mamma och blivit bjuden på rotmos och fläskkorv. :D Något som Jonne fick prova på för första gången. Han gillade det dock, ingen fara på taket!
*Tittat på en massa film. Vi lyckades pricka in V för Vendetta den 5:e november. Ni som sett den borde först (...remember, remember the 5th of november)
*Jag och Jonne stod och lagade mat nästan konstant från torsdag eftermiddag till fredag kväll. Vi föreberedde, marinerade, pressade, skalade och gräddade. Vi bjöd nämligen Jonnes familj på min pappas sweetchili- kycklingvingar med hemmagjord vitlökssås som han brukade laga när han hade pub. Till efterrätt gjorde vi dessutom pumpapaj. Mätta och belåtna var vi men nu blir det sallad och soppa denna vecka.

Ja ni märker att det inte varit full rulle direkt. Bara jag som tagit tiden att umgås med älskling när jag väl kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...