Dag 25: Det här är mat för mig

Ska vi diskutera matvanor här nu?! Okey… jag kommer bli lynchad för detta.

 

Jag gillar mat. Jag tycker om att laga mat. Jag tycker om att testa nya saker, och jag tycker om saker som andra i regel tycker är äckligt. Däremot kan jag vara kräsen också ibland. Jag tycker inte om hamburgar- eller korvbröd, har svårt för att äta större köttbitar som entrecote och klarar inte av oxfilé. Skaldjur är det vedervärdigaste jag vet! Jag tycker inte om pepparkakor heller. Jättebra så här i juletid. xD

 

Men... när jag är själv är jag väldigt slarvig med maten. Jag kan vakna och låta det gå flera timmar innan jag kommer på att jag ska äta frukost. Det händer flera gånger i veckan att jag glömmer bort att äta middag. Att äta 1-2 ggr om dagen är normalt för mig, även om det bästa är att äta 5-6 ggr per dag! Är jag själv tänker jag nämligen inte alls på mat och jag känner mig inte heller hungrig. Istället lever jag på te och kaffe. Men om jag bara är inspirerad och har någon i närheten som äter normalt så har jag inga problem med att äta som jag ska. Aptiten finns kvar!

 

Det finns så otroligt mycket god mat därute dessutom. Jag älskar asiatiskt het mat lika mycket som jag älskar husmanskost. Allt beror ju på vad man är sugen på för tillfället.  


Min favoriträtt? Tortellini med tomatsoppa. Skulle kunna föräta mig på det!




Men det är inte säkert att jag tycker det imorgon. ;)


Kommentarer
Postat av: HANNA

hur har din vecka varit? :)

kram!

2011-11-25 @ 11:36:28
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: anniepiie

Jag äter inte så mkt kött heller, tycker inte om det med undantag för kyckling, älskar det. :) hehe Husmanskost har jag börjat gilla nu på senare tid när jag jobbar osv så är det gutt med lite "riktig" mat! hehe SV: så lite så! tack själv! :D Några speciella planer för helgen nu då? Hoppas att den blir bra och att du har en underbarkväll nu vännen. Kramis

2011-11-25 @ 20:23:17
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...