Dag 2: En person jag vill träffa.

Jag vill egentligen inte svara på den här frågan för det finns inte bara en enda person jag vill träffa. Det finns jättemånga! Jag vill träffa min pappa, mina kusiner, vänner som jag inte träffar så ofta längre osv osv. Men om jag bara får välja en…Vem ska jag välja?


Jag tänker göra det lättare för mig själv och utesluta folk jag känner som dött för då finns det för många. 

Men jag tänker nog välja min pappa. Sedan han flyttade tillbaka till England år 2009 har jag nämligen bara träffat honom några få gånger. Och jag är egentligen pappas flicka, det är så. Jag kommer överens med min mamma absolut. Jag älskar min mamma. Men jag och pappa har ändå ofta samma sätt att se på saker och ting. Vi har liknande musiksmak och vi kan prata med varandra på ett helt annat sätt. Jag skulle aldrig kunna sitta och dricka whisky och spela poker med min mamma men med min pappa kan jag det. 


Sen är det så att jag saknar honom mycket mer eftersom vi inte kan träffas på samma sätt längre. Min mamma finns ju alltid nära mig. Men min pappa bor i ett annat land, på andra sidan havet. Visst, man är aldrig mer än ett telefonsamtal bort, men det är inte samma sak. Och man kan inte spela poker över telefon. ;)

Så just nu väljer jag min pappa. Han är den jag saknar mest av allt just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...