Dag 14: Det här gör jag för att förbättra världen.

Jag önskar jag kunde göra mycket mer för att förbättra världen än vad jag gör idag. Hade jag haft mycket pengar hade jag nog donerat. Men idag blir det bara några få saker som jag gör.

1. Sms-donation.

Varje gång jag fyller på mitt kontantkort så skickar jag ett sms till valfri organisation. Oftast kostar inte dessa sms mer än 10 kr och eftersom jag skickar gratis sms till de flesta så kan jag gott unna någon annan dessa pengar.



2. Godstart.se

Jag har sidan godstart.se som startsida på min dator. Varenda gång man går in på sidan så doneras 4 öre till en organisation du själv valt. Jag valde WWF Världsnaturfonden. Varenda gång jag öppnar ett explorerfönster donerar jag alltså 4 öre. Just nu är nära att ha samlat ihop 900 000 kronor genom människor som använder Godstart. Du har ju även ett konto på själva hemsidan där du kan lägga upp de vanligaste länkarna som du ofta går in på. 



3. Informera! 

Jag kanske inte sprider så mycket information genom att skriva mina åsikter på bloggen men i viss mån tror jag det hjälper. Genom att uppmärksamma problem och sånt så finns det en chans att det sprids och medvetenheten om problemen kan öka, och med det även chanserna att någon annan vill hjälpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...