Svar på frågestunden!

Lite tråkigt att det blev så få frågor på frågestunden, men det underlättar ju lite för mig som slipper skriva en massa :) Är fortfarande stolt över att mina läsare är så snälla och inte ställde några elaka, dumma eller privata frågor. Ni är bäst! 

******************

*Postat av KattaStrofen: Vad handlade din senaste dröm om? (Löjlig fråga jag vet men troligtvis något av de få saker jag inte vet om dig... en nödlösning)
Svar: Ja det var verkligen en nödlösning, men nej det finns inte mycket du inte vet om mig. Min senaste dröm var ganska tråkig. Jag drömde att jag gick och sa åt Harry Potter att han inte ska vara så jäkla elak mot sina vänner. Hade tittat på Harry Potter och Fenixorden precis innan jag somnade. Ha ha ha!


*Postat av Morran: Varför skriver du inte mer om din pojkvän? Är han hemlig?
Svar: Nej han är inte hemlig, inte för de som känner mig iallafall. :) Däremot håller jag gärna mitt privatliv utanför bloggen och rampljuset och speciellt hans privatliv. Jag anser mig inte ha rätt att lägga ut detaljer om hans liv i min blogg bara för att vi är tillsammans. Däremot kommer det snart på allmän begäran ett litet inlägg om vad han betyder för mig så håll utkik efter det. ;)


*Postat av NattUV: Varför är det så svårt att sova? Ser att du också sitter uppe halva nätterna.
Svar: Om jag det visste... Kan ju bero på att man är naturlig nattmänniska, att man har för mycket att tänka på eller att grannarna för oväsen. För min del är det att jag är naturlig nattmänniska och för att jag även är en grubblare av naturen.


* Postat av JK: Varför har du en sån mörk blogg?!
Svar: Designmässigt är jag svag för mörkt, gotiskt, rockigt och det passar mig bättre än ljust. :)


* Postat av Ragnar: Vad har du för underkläder?
Svar: Sådana som man har under de vanliga kläderna, du vet, som går att köpa på underklädesavdelningar i de flesta butiker. Två hål för benen, eller två remmar för armarna. Ja, men eftersom du tydligen inte förstod vad privata/dumma frågor innebar får man väl anta att din intelligensnivå ligger jäms med strumpskaften...


*Postat av Åsa: Följer du några andra bloggar? Vilka isåfall?
Svar: Jag följer inte speciellt många bloggar. Läser regelbundet mina vänners bloggar då främst Ricards och KattaStrofens, även om Katta är fruktansvärt dålig på att uppdatera. **pik pik** Sedan följer jag även min brorsas band Solitudes blogg. Av de mer kända bloggarna som inte är vänner så följer jag egentligen bara en enda och det är hästbloggen Dressyrmupparna, gammal hästgalning som jag är.


*Postat av Lyn: Why don't you write in English as well? I have to use Google Translate now to know what my niece is writing! xx
Answer: I'm sorry auntie Lyn, but most of my readers are from Sweden. Is Google translate working out for you? Otherwise I could start a "mirrorblogg", just like this but everythings translated into english? But I'd rather keep this blog in swedish though. Please tell me what you think. xx


***********************************************
Och så några frågor jag fick i mailen också då personerna hade mycket mer att säga än bara en fråga.
************************************************

* Mailat av Josefin: Vart kommer ditt bloggnamn Paraworld ifrån? Tjänar du några pengar på dina blogg?
Svar: Namnet bestämde min goda vän KattaStrofen åt mig när hon tvångsskaffade denna blogg åt mig. Hennes motivation löd: "För att du kan vara så utomjordiskt konstig ibland." Jag tjänar inte ett öre på min blogg då jag inte direkt är någon storbloggare.


*Mailat av Petri: Bor sen ett litet tag i England och har markt att du ar britt. Skulle du kunna rekommendera nagot speciellt jag maste uppleva har i England? Bor just nu i Liverpool.
Svar: Finns massor att uppleva i England! Tyvärr har jag inte själv upplevt mycket mer än London och Southend-on-Sea där farsan bor. Men hade jag varit du hade jag tagit en riktig rundtur på högländerna, sett Stonehenge, Adrians Wall och verkligen sett den engelska landsbygden, samt rest till Skottland, Wales och Irland. Liverpool har jag inte alls bekantat mig med men London måste du uppleva om du inte gjort det innan. Inne i London skulle jag gärna vilja gå till London Dungeons, och Madame Tussauds. Jag är svag för djur så London Zoo hade varit klockrent. Att dricka riktig Afternoon Tea på National Gallery var mättande men en upplevelse! I restaurangväg skulle jag rekommendera TGI Fridays i närheten av Oxford Street. Testa vad som helst som är grillat med Jack Daniels Glaze. Mums!! Kolla även upp alla de olika marknaderna. Det finns ju trots allt flera stycken, inte bara Portobello Road. Sen är det ett måste att gå på minst en fotbollsmatch om du inte gjort det än, även om du inte gillar sport! Hoppas du får en underbar vistelse i England.


*Mailat av Ulrika: Vad hände med målningen av dina naglar? Skulle inte du börja syssla med nagelkonst?
Svar: Joho då, det är i full gång. Byter design varje vecka och försöker testa nya mönster och färger hela tiden. Har testat allt nu från att bara använda Graffiti Nails ovanpå färgad grund, till att måla stjärnor och blommor efter mallar, klistrat på färdiga stenar och som nu har jag ett rosa leopardmönster som jag gjort på frihand med ett speciellt Artliner, med tunn pensel för att dra tunna streck på nageln. Jag ber dock om ursäkt för att jag inte lagt upp bilder på dem, men min kamera är så uslig och eftersom jag använder  två lager topplack blänker det otroligt mycket och bilderna blir inte bra. Tack så mycket för dina bilder på dina naglar. Det gav mig mycket inspiration.


******************************************
Det var frågestunden för denna gången. Hoppas ni fortsätter kommentera och ställa frågor och att ni gärna berättar vad ni vill läsa om. Jag håller hårt på det privata men jag är inte HELT OMÖJLIG! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...