Svart!

Glömde skriva att vi hade strömavbrott i natt. Eller i morse rättare sagt. Halv 7 närmare bestämt så tyckte elnätet att det hade gjort tillräckligt. Poff! Mörker....

Vet inte om det berodde på det dåliga vädret eller att för många människor satte på sina kaffebryggare på en gång men mörkt var det. Fördelen med bärbar: Den dör inte utan man hinner i lugn och ro spara det man håller på med och sen kan man dessutom ha något att göra. Fast jag fick minsann ändå tillräckligt att göra. Efter två timmar strömlöshet så tyckte jag att det bästa jag kunde göra var att ta ut saker från kylskåpet som inte håller sig, som mjölk, yoghurt och smör och sånt och så ställde jag det uppe på vinden. Där är det kallt, men inte så kallt att allting fryser. Det var inte lätt i det mörkret. Frysen var full med is så den ignorerade jag. Sakerna där skulle ju klara sig ett tag till. När tre timmar gått i mörkret, jag hade fnissat några gånger vid tanken på hur många som skulle komma försent till jobbet, då kom strömmen tillbaka. Då fick jag återigen springa upp eftersom både frys och kylskåp stod och pep, sen hämta ner sakerna från vinden och dessutom, den enda lampan i mitt rum pallade inte trycket och glödlampan exploderade. Så jag trevade mig igenom mörkret ytterligare en gång för att byta den också. Sen fick jag äntligen sova, välförtjänt klockan 10 på morgonen.

...mitt i natten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...