Seg dag!

Den här dagen har varit alldeles för seg. Sover dåligt under natten och vaknar tidigt för att hinna träffa J lite innan han ska jobba. Men, det slutade med att våran polare Jonte frågade om inte han kunde följa med till Kinna för att hämta ett pokerbord som de hittat till klubben. Jag sa åt J att han skulle åka och att vi kunde träffas en annan dag. Men jag skulle ändå in och handla så hann träffa honom typ tio minuter iallafall.

Sen åkte jag till Citygross och handlade. Flera av de varor min mamma specifikt bad om var slut. Hon ville ha korvbröd som kallas Partaj och av dem fanns inte ett spår. Hittade inte heller den ansiktstvätt jag brukar använda. Bara att testa en ny istället. Men så hittade jag en plattång. En mörkrosa och jag tänkte: "Varför inte?" Min nuvarande plattång är under all kritik. Den blir inte tillräckligt varm, den är "fet" vilket inte alls passar mitt hår och dessutom har den börjat glappa och håret fastnar ibland i den så jag bli luggad. Mindre skönt. Så nu unnade jag mig en ny fin plattång som dessutom har en riktigt härlig färg. Och OBH Nordica är kanske inte lika bra som dyrare märken men de gör bra saker.

Men så kom jag hem och kopplade in den... och den funkar inte. Det är en enda knapp på hela plattången som både låser plattången så att den kan förvaras stängd och sätter på/stänger av den. Nope, inget händer om jag använder mig av den låsknappen. Lampan som ska lysa, lyser inte och enligt bruksanvisningen ska plattången ta 1 minut på sig att bli varm. Jag lämnade den på och gick och rökte och kom tillbaka och den var svinkall. Får åka tillbaka imorgon och lämna tillbaka den. Tur att man är så pass klyftig att man sparade kvittot och garantibeviset. **thumbs up**

Kommer sen hem och bestämmer mig för att skriva av det i bloggen och blogg.se segar jättemycket. Förutom när jag råkade skriva fel lösenord. Då gick det fort minsann. xD Och dessutom så kommer inte de kommentarer jag godkänt fram och jag kan inte lägga länken på bilden nedanför som jag ville. Svoa tidigt idag kanske. Jajamen.

Men nu har jag även slösat lite pengar på nagellack och bland annat nageldekorationer som stenar och glitter och en vit artliner som gör tunnare linjer. Ska lära mig dekorera och göra konst på mina naglar. Inatt hade jag tråkigt och målade mina naglar. De är just nu lila med ett svart "bälte" med vita nitar på. Blev rätt misslyckat på högerhanden eftersom jag inte är van att använda vänster för att rita eller måla. Kollade runt lite på nätet sedan efter roliga nageldesigner och blev biten.  Så nu ska jag ge mig på min nya "hobby". Kanske ett bra sätt för mig att bli av med min ovana att sitta och dra av topparna på mina naglar. Åtminstone en sak som är bra med den här dagen och att ha mycket fritid denna vecka. :P 
 


Tills jag fullslipat tekniken IRL så kan man sitta och leka i det här
roliga flashspelet. Om man nu tycker sånt är roligt. :)
Klicka >>
HÄR << för att komma till spelet.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja precis. Jag trodde ju på fullaste allvar att Posten gjorde allting själva innan. Tills jag kom till det här företaget i Ljungby och fick höra att det finns typ 20 såna till runtom i Sverige och att Posten aldrig skulle hunnit med allt annat. Jag säger då det! Troligtvis kommer jag få komma tillbaka nästa månad till det här företaget, nu när jag lärt mig allting och de kommer behöva mer hjälp. Men vi får se! :)

2011-01-20 @ 09:35:28
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Nelly

Skulle bara hälsa att jag tycker din blogg är jättekul att läsa. Men du ska väl inte förvandla den här bloggen till en skönhetslogg med bara en massa naglar och grejer nu va?! Det skulle vara riktigt tråkigt. Puss <3 Nelly

2011-01-21 @ 18:50:10
Postat av: Jenny

@Nelly. Kul att du tycker om bloggen :) Nej, det kommer inte bli en skönhetsblogg. Bloggen handlar om mig och mina tankar och just nu är jag lite besatt av naglar så det kommer nog handla om det en del framöver. Men jag lovar att inläggen inte bara kommer att handla om det. :) Det här kommer nog aldrig bli en temablogg.

2011-01-23 @ 22:30:58
URL: http://paraworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...