Självdisciplin?!

Jag började fundera på att gå och lägga mig kl 23 i natt. Vid midnatt funderade jag fortfarande på det. Nu är klockan 01:20 och jag har fortfarande inte gått och lagt mig. Jag har fastnat i roliga djurklipp på Youtube! :D 


Tittade bland annat på den här underbara, underbara katten! 

 




Hur rädd skulle man inte bli om man vaknade upp med den katten stirrandes på en på det viset och så pratar den med!! :D Hahaha!

Ps. Nej, videon är inte fejkad. Katter kan faktiskt "prata" på det viset när de utmanar eller försöker skrämma en annan katt. Ds.

 


Kommentarer
Postat av: EMMAS!- julkalender i bloggen

hihi ja de är skoj :)

hur är det idag?:D kramis

2011-12-02 @ 07:06:02
URL: http://eemma.se
Postat av: Sandra

Älskar de där katterna, så himla bra! :) Och känner igen det där med att man ska lägga sig men på något sätt går klockan hela tiden :P



Svar: Nej jag är hopplös just nu så jag skäller på mig själv hela tiden. Det funkar liksom inte att göra såhär men jag är så uppe i mina tankar att jag helt glömmer allt annat. Jag har i alla fall fått i mig lunch idag och det var ett tag sedan :) babysteps!



Eller hur? Man ska ju kunna vara den man är utan att folk tittar på en som man vore en alien, bara för att man inte är så stereotypisk. Alla ska ju vara den de är och det är väl kul att vi är olika? Jag tycker i alla fall det är där det intressanta ligger. De blir häpna, jag trivs bättre med killarna.. eller Sandra för hon är likadan :P



Haha ja det är en så klockren bild. Älskar honom, vem han nu är haha.



Nej jag tror inte heller på att säga åt sig själv att man inte får, kanske funkar under viss tid men inte alls i längden. Jag tycker med hälsosam mat är den godaste och fräschaste. Jag gillar inte heller hamburgare eller kebab, inte gott.



Nej man blir ju inte kaxig i närhet av dessa bjässar till djur. Älgarna jagar dig kanske hehe. Fast är det älgarna från Björnbröder så kanske det är okej ;) De är balla! Haha. Rådjur har ställt till det för mig dock när jag varit ute i skogen på en ritt och min häst fick spel för en flock rådjur sprang framför. Hade en ordentlig hjärnskakning därefter. För att inte snacka om att sitta och vänta ut vildsvin när man är ute och rider, fy!!! De är inte kul att ha i närheten om man säger så. Har dock haft en härlig Snövit-upplevelse en gång när jag hade ett rådjurskid som sprang vid min häst sida vid sida en gång i skogen. Det var rätt mysigt!



Det är klart det är tufft för honom som pappa att säga sånt när han vet att det inte är vad hans son vill men han är väldigt smart och omtänksam. Han & jag kom alltid väldigt bra överens och att han ens bryr sig nu är ganska trevligt :) Jag har sagt att jag måste göra detta på mitt sätt och komma fram till vad jag vill göra. Jag ska till att börja med gå på ett möte imorgon och kanske få svar på några frågor eller bara en stund med folk som faktiskt kan sätta sig in i situation, de som också är där. Nej jag blir också så att jag inte orkar när folk tjatar. Men jag behöver fundera ut på egen hand.



Vi oroar oss extremt mycket och det mesta är saker som aldrig ens skulle ske. Det är tråkigt att det ska vara så dock. För jag tänker att händer det så händer det? Vi kan inte göra mycket åt sakeSå varför lägga ner onödig tid på att fundera OM det kommer hända?? Det är sjukt att höra men det är så sant också ju, för det är otroligt mycket bättre att försöka lösa problemen som faktiskt finns än att fundera på OM det kommer nya. Skönt att kollegorna inte är knäppa de också i alla fall :) Det säger en hel del att man har en sådan stor omsättning på personal och att folk faktiskt säger upp sig, de borde ju fatta att de själva förlorar på det men ofta är chefer inte så smarta.. bara de får sina pengar liksom. Nej jobbar man kvar vill man ju inte göra en anmälan, det skadar ju en själv!



Eller hur? Man tycker ju våra hår borde vara bättre anpassade för vinter och för VIND!



Det är ju en fånig ursäkt, man är inte "social" på de sidorna. De är bra på sitt sätt till exempel är det lätt för oss att jobba med att få ut information från jobbet via facebook, det är en bra kanal att jobba med. Men att endast "umgås" via datorn är ju bara tråkigt och vi människor är inte skapta för det heller. Vi behöver vår mänskliga kontakt. Det skulle verkligen vara en hemsk värld att leva i och jag vill inte hamna i den. Jag skulle gå under!!

2011-12-02 @ 14:10:53
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: anniepiie

hahaha XD vilken rolig katt! ;) SV: Äsch jag läser varenda ord iaf även om det blir långa inlägg! :) ahh att åka ut på sjön är himla gutt! Imon blir det nog att åka till stan och kika runt lite, kolla julklappar och det jag inte hittar där tar jag nästa fre då jag ska till norrköping! :) Ha en underbar helg nu vad du än ska hitta på för skoj! :) Kram

2011-12-02 @ 14:58:18
URL: http://anniepiie.blogg.se/
Postat av: Nathalie

SV; Ja samma..



Vad händer denna lördag då? =)

kram

2011-12-03 @ 11:56:58
URL: http://nathalies.nu
Postat av: HANNA

nej inte mycket :)

2011-12-03 @ 17:40:06
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...