På väg till en intervju!

Ja, jag ska iväg om en stund och bli intervjuad. Av SCB (Statistiska centralbyrån). Tydligen är jag en av några tusentals utvalda som ska göra den här intervjun där man ska svara på frågor om hur man använder sin kompetens, sin kunskap och sina färdigheter i vardagen. Verkar inte som att man kan välja att inte vara med men jag får visst en värdecheck på 100 spänn för besväret som ska fungera i alla butiker.

100 spänn? Jaja, täcker iallafall resekostnaderna dit... Och en chipspåse...

Ganska kul med tanke på att jag anser att statistik är den största lögnen vi har i Sverige. Det är ett sätt att framhäva vad som är "normalt" och gömma det som inte är som alla andra. Ett bra talesätt jag hörde en gång var:

"Statistik är det som visar att om vi har ena handen på en het kokplatta och den andra handen i en hink med is så har vi det i regel ganska bra."

Men det kanske jag inte ska säga under intervjun! :D

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Statistik är skevt, det visar inte en helhetsbild!



Svar: Haha ja min klocka går med ltie snabbare än alla andras tror jag!



Jo det är så det är, det går ju inte att bara trycka i sig helt plötsligt heller då får kroppen en stor chock!



Jag tycker med det men jag har i dagarna fått ännu fler bevis på att man inte får sticka ut här i detta landet. Det är vansinnigt hur olika man blir behandlad om man är en "färgstark" (=inte som alla andra) personlighet som står för sina åsikter och vågar säga vad man tycker och vara den man är. Det är ju som det vore ett brott i sig. Pinsamt tråkigt och grått tänkande. Killar är lättare, de har sina brister de med men de är ärligare och det blir mindre bullshit.



Nej jag tror det är hopplöst att säga nej till sig själv och förbjuda vissa saker, det gör att man vill ha det ännu mer. Jag är sån! Jag röker när jag är stressad, jag slutade med det men har tagit upp den lasten på senare månader just för att få en stund att lugna nerverna. Nu är jag inte tillbaka i ett beroende och är ändå lite orolig för att det ska bli så.. men jag håller det på en nivå nu som jag vet funkar. Dock är det lite av en lögn, kom på mig själv med det nu när jag läser mycket om beroenden & missbruk (för att få förståelse) och det är inte riktigt sant. har man en gång haft ett beroende är det väldigt svårt att hålla på en "normal nivå" sen :)



Nej eller hur? Om alla älgar var så sköna och lekte träd-leken hade det varit bra haha. Nej det var inte nån hit men det blir tyvärr så när man rider ut man vet ju riskerna men det är det härligaste som finns att vara i natueren tillsammans med hästen! Vildsvin är inget jag gillar, de är väldigt obehagliga och så sjukt stora. JA det var kul med det rådjuret men jag var samtidigt typ helt stel haha!



Jag tror med det, jag tror inte att man gör sina barn några tjänster med att alltid göra det som man vet de vill utan faktiskt ta svåra beslut och göra det som är bäst för dem. Det är väldigt skönt att ha den relationen till hans pappa och att faktiskt ha någon jag vet jag kan prata med som förstår hur jag känner och allt det där jobbiga som tillkommit för jag förstår att mina vänenr inte vet vad de ska göra eller säga, det vet inte jag heller. Men han har ändå lite samma sits. Det sköna är att det är en massa anhöriga som träffas tillsammans och som faktiskt kan ge lite svar, de som levt med det länge. Och även om jag har noll planer på att leva med det igen, eftersom vi inte är tillsammans nu så vill jag mest ha svar på mitt liksom. Det är ju en skillnad även om inte alla förstår det.



Jag var verkligen en sån förr, jag kunde stanna hemma från skolan pga vad jag TRODDE skulle hända och det är ju galet. Jag menar, det hände inte när jag väl var där sen.. men jag gick runt och gav mig själv ångest för vad jag trodde. Man måste ibland inse hur sjukt orealistisk och ologisk ens hjärna faktiskt är :) De borde inse problemet och försöka ändra på det för det kan fungera ett tag men det är inte långsiktigt tänkande att tro att ett företag med den omsättningen på personal ska kunna överleva och som affärsman borde man ju ta in det. Men de verkar inte så smarta!! Nej det är sant och man ska inte dra ner sig själv i skiten heller, det gäller att tänka till lite.



Nej jag tycker det kan vara både och. Jag menar jag använder facebook, det gör jag men absolut inte som ett kompliment för att träffa vännerna eller umgås på riktigt. Jag behöver den kontakten med människor inte bara genom en skärm. Jag tror man får en lite skev bild av verkligheten. Dessutom är jag sjukt trött på alla som skriver ALLT de gör på facebook ingen bryr sig om de ska koka potatis.. typ!

2011-12-05 @ 15:27:18
URL: http://lilleput.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...