Blixtar och dunder!

Jag vaknade första gången kl 04 på morgonen idag. Av att det åskade och blixtrade som sjutton!! Det verkligen small till flera gånger och trots att jag hade persiennerna nerdragna så lyste hela rummet upp. Åskan var dessutom precis ovanför oss. Det är väldigt ovanligt att det ens åskar när det är kallt ute och jag var inte överlycklig eftersom jag skulle upp tidigt och hade somnat sent. Efter åskan föll ett hagelregn ner över oss som gjorde marken alldeles vit, och dessutom otroligt hal när jag sen var tvungen att gå hemifrån. 



Jaja, blev ingen mer åska under resten av dagen iallafall. Men jag gjorde även världens mest onödiga resa. 90 minuters total restid för att gå på ett informationsmöte på 25 minuter, som dessutom handlade om saker jag redan visste om. Hade egentligen kunnat skippa det mötet totalt. Men resan var iallafall inte i onödan, för jag fick äntligen träffa min vän Camilla för en fika i hennes underbara, varma lägenhet.


Resten av kvällen har jag slagit in, vad som känns som flera hundra julklappar, och rullat 150 köttbullar. Men den här dagen har ändå känts ganska bra. Otroligt bra faktiskt för jag har fått jättegoda nyheter. Tänker dock inte berätta vad för det är privat än så länge. Haha. Ni får helt enkelt glädjas med mig ändå. :D   


Kommentarer
Postat av: Rinki

Ojdå, jag brukar gilla åska men det kan vara lite läskigt också och jag förstår att det inte var roligt för dig, eftersom att du skulle upp tidigt. Det är heller inte roligt när det blir halt, samtidigt så saknar jag verkligen snö nu! Jag vill att det ska bli i alla fall ett litet lager snö, det behöver ju inte bli flera meter. Men det känns inte direkt som jul, trots att det verkligen inte är lång tid kvar nu.



Det låter i alla fall som att den senare delen av dagen blev bättre för dig, att du dessutom orkade rulla alla de där köttbullarna! Ska du spara dem till julen, eller?

Kul också med glada nyheter, det är alltid roligt, jag glädjs med dig även fast jag inte vet vad det handlar om :) så länge du är glad!



Sv: Tack så hemskt mycket för din fina kommentar om min blogg, det värmer verkligen och det är alltid roligt att hitta nya, seriösa läsare. Inte bara sådana som kommentarar och skriver "hur mår du?" trots att man har skrivit om något jätteledsamt eller något i inlägget, hur roligt är det om folk inte ens läser det man har skrivit?



Du har verkligen rätt, det finns väldigt många nyanser av svartsjuka och sedan måste man väl ta hänsyn till båda parternas bakgrund. Man kan ju lita på sin partner, men har man en jobbigare bakgrund kan ju sådant också bli svårare. Det är väldigt intressant och jag ser fram emot att läsa fler av dina insiktsfulla och spännande inlägg.



Hoppas verkligen att du får en jättemysig helg och att du får ta igen luciandet :).



Kram på dig!

2011-12-14 @ 22:35:13
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: anniepiie

oj, åska såhär års! :O Alltid kul med goda nyheter! :D Wohoo är glad för din skull! SV: Men det lät ju himlamart! ;) Gillar du fisk? har precis lagt ut ett recept och bilder som oxå kanske frestar lite! hehe Jaa, lite färg på kläderna skadar inte! Och just lila är ju så snyggt tycker jag! :) Blev en sockerkaka med choklad och apelsinsmak. Gott!! Här har det inte blivit så mkt julgodis utan mer olika nötter iår och lussebullar. :P Hoppas att du har haft en bra dag såhär l¨ångt! Kramis

2011-12-15 @ 17:07:35
URL: http://anniepiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...