En liten hiss!



Jag brukar inte hissa saker men nu är det dags! Jag vill nämligen tokhissa:


HMV är en kedja med butiker i England som säljer film, musik, merchendise och TV-spel och allt annat som har med underhållning och multimedia att göra. Anledningen till att jag tokhissar dem är för att de för det första finns precis överallt i England! Bland annat finns det hela 4-5 butiker på Oxford Street i London. Och för det andra så är de billigare än i Sverige. Kan bero på att filmindustrin är snabbare där men filmer som fortfarande kostar 179-189 kronor i Sverige kan ligga på ca 8 pund i HMV, och de har många nya titlar som de säljer 2 för 10 pund och så hittar jag alltid en massa godbitar för typ 2-4 pund.

Den tredje anledningen är den här: 
 

Ja, synd att bilden är så liten men det är HMV exklusive, Reel Heroes. En serie filmer som fått ett omslag som är inspirerat av serietidningar. Och nej det är inte bara typiska superhjältefilmer utan andra filmer som baserats på serietidningar så som Serenity, Hellboy, Wanted, Hulken, Van Helsing, Shaun of the Dead och Hot Fuzz. Själv införskaffade jag Scott Pilgrim vs The World och Kick-Ass i denna serie och hade jag haft råd hade jag köpt hela serien!! Så jäkla snyggt! Scott Pilgrim och Kick-Ass som jag köpte fick jag dessutom för 10 pund då de båda ingick i den kampanjen köp 2 för 10. :)

Förra året när jag var i England med brorsan och Apell köpte jag typ 6 skivor på HMV. Skivor som jag aldrig ens hittar här i Sverige med The Used, Bullet for my Valentine och Bring me the Horizon. Visst de finns på Ginza, men då kostar de 169 kronor styck också. Nu fick jag skivorna för ca 4 pund styck.

Så en stor hiss till HMV! Hoppas de svenska butikerna kan inse vitsen med att hålla lägre priser på film och musik också. Jag hade köpt mer om det inte var så dyrt. Annars köper man allt i England :D

Det går att beställa från deras hemsida och det står att det är fri frakt men jag har inte testat så jag vet inte om den fria frakten gäller till Sverige. Hemsidan hittar ni annars >>>HÄR<<<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...