Warning! Drunk people on the road!

Jag har varit ledig idag och såg faktiskt fram emot en kväll av lugn och ro. Morsans barndomsvän sen många år tillbaka skulle komma hit och det skulle bli en kväll med god mat, lite vin, en väldig massa värmländska och musik från deras ungdomsår som spelar på Spotify. Ja, det var det som var planen iallafall. Men vi alla vet ju hur det går om man planerar!

Det blev allt annat än en lugn hemmakväll. Klockan 5 stormades lägenheten plötsligt av morsans arbetskamrater och vänner som sjöng Ja må du leva för full hals och nu är morsan kidnappad jag har ingen aning om vart hon är, eller vad som händer. :)

Jo, det finns faktiskt en anledning till allt detta med. Hon fyllde 50 i februari men eftersom jag och brodern hjälpte henne fly till Lanzarote för att undvika allt för mycket uppmärksamhet så var det ingen som kunde fira henne då. Det tog de igen med råge nu! Champagnen flödade, det står 10 tomma Xider-flaskor på bordet och de två vinflaskorna som skulle hålla hela helgen var helt plötsligt.. tomma!

Jag är dock fortfarande rätt chockad. Det är inte varje dag 8 kvinnor stormar ens hem och kidnappar ens mamma, men nu fick jag en lugn hemmakväll och tv:n för mig själv. Gött mos! Men jag ska vara snäll också. Jag lovade att hjälpa till att bära in morsan när hon kommer hem igen. OM hon kommer hem igen! ;)

Warning, heavy drinking in progress!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...