KAOZ!!

Herregud vilken pärs det har varit! Fattar inte hur mycket som kan hända på en och samma gång!

Julafton började väl lite si och så då vi åkte till ålderdomshemmet för att hälsa på mina kusiners faster. Usch vad liten och späd hon var. Sköterskan trodde inte hon skulle överleva fram till nyår. :( Jättekul att höra det. Men hon är ändå 87 år och har varit sjuk i minst 15 så vi tar det med ro ändå. Resten av julaftonen var lugn i gott sällskap här uppe i Dalarna. Moster, kusinerna och familjen. Vi skulle inte göra det till något stort och det blev det inte heller. Jätteskönt tyckte jag. :)

Men så på juldagen så kom min morbrors fru. Hon har varit sjuk ett tag hon också. Diabetes och helt plötsligt fått sår på benen som inte läker. Och hon skulle åkt till Sri Lanka dagen efter egentligen. Istället valde min kära morbror att dumpa henne hos oss, fast hon hade varit jättedålig på julafton. Schysst indeed. Det tedde sig inte bättre än att vi på måndagen tyckte att hon var så dålig att vi ringde till sjukhuset och de skickade en ambulans för säkerhets skull. Denna "för säkerhets skull" ledde till att hon fick kopplas in på EKG och vätskedrivande redan i ambulansen, precis utanför ytterdörren och ilfart med blåljus på till Mora lasarett. Stackars stackars min morbrors fru... hon hade samlat på sig massor av vätska i hela kroppen, även i lungorna, och hade tydligen både hjärtflimmer och hjärtsvikt och troligtvis rosfeber på benen så det var därför såren inte läkte. Lägg till diabetesen på det. Så vi har spenderat några dagar nu med att försöka få tag på min morbror på Sri Lanka för nu får han fasen komma hem!!

Mitt i allt detta kaos så ska jag gå ut för att starta bilen, och som vanligt är den jättesvårstartad så fort det är under 10 plusgrader... och här är det typ 23-27 minus. Men aldrig att den varit så svårstartad som nu! Efter några försök bara dog batteriet istället! xD Då bestämde vi att min kusin som ändå jobbar med bilar skulle hjälpa mig få tag på nya tändstift som vi skulle sätta i och sen använda startkablarna. Så vi for 8 mil till Malung för att köpa tändstift för 500 spänn. Och min kusin är så snäll och byter det åt mig och då... då går slangen som leder ut oljan från tändstiften av!! Helt totalt av, inte i mynningen eller så utan mitt på!! Den var alltså så frusen och kall att den gick av!! Så imorgon får vi ila runt överallt och hitta ny slang och fixa bilen fort som fasen för sen får man nog vänta till den andre, och då ska vi ju åka hem!! xD På grund av detta har jag ju inte heller kunnat ta mig någonstans för att shoppa så någon mellandagsrea och köpa ny kamera var det inte tal om, som jag tänkte. Inte heller har jag kunnat åka på någon afterski med min mamma som jag lovade. :P

Utöver det så pratade jag med min farsa idag som just nu är i Schweiz med sin tjej. Med 40 graders feber!! Och det går tydligen en influensa-epidemi där. xD Min kusin gjorde slut med sin kille, tvingats GE bort sin häst och sin hund och jag måste städa ett helt hus imorgon som är fullt av hundhår på grund av min kusins, ja ex blir det ju numera. Finns en anledning till att hon gjorde slut ja! xD  

Men men, imorgon kommer min J upp hit plus min bror, hans tjej och några polare och då ska vi festa ordentligt. Man får inte glömma bort att allt löser sig oavsett all olycka! Snart är det nytt år och vi alla här är överens om att det nästan var till det bästa att allt kom så här samtidigt. Man blir liksom avtrubbad så inget känns speciellt jobbigt. Hade nog varit mycket mycket värre om sakerna hänt en efter en istället. Hoppas verkligen att alla där ute har haft en bättre julhelg än vad jag har! Jag får väl skatta mig lycklig som ändå tycker jag har det bra, jag är med min familj och älskar Dalarna. Och nästa år måste, bara måste, bli helt underbart!

Gott nytt år på er!   

 


Kommentarer
Postat av: Katta

Ah, men gumman! Jag ringer dig senare idag! krama om hårt

2010-12-30 @ 10:44:54
URL: http://hestia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...