Får tuppjuck!

Vilken lugn och skön början på påsken det varit. Nästan iallafall! Det började lugnt och fint med att moster Annika och kusin Mattias åkte ner från Dalarna för att hälsa på. Vi tog det mest lugnt på kvällen och pratade. Eller ja, mamma och moster pratade. Vi andra fick som vanligt inte en syl i vädret. :)

Och efter fredagskvällen gick det bara utför... Först satt jag uppe alldeles för länge som vanligt. Somnade inte förrän 07.20 och 10.00 skulle jag kliva upp igen. Men det är inget ovanligt från min sida. Fick till och med sova till halv 11 och sen bar det av till Värnamo med kusinen för att hämta brorsan och åka till den gröna butiken inför kvällens festande. Efter en påskmiddag hemma hos modern så drog vi tillbaka till brorsan. Tänk på stackars mig som redan var trött! Det blev en hel rad Deerhunters och en hel del öl och cider.

Nu ska det nämnas att vi ungdomar faktiskt inte var värst. Morsan och mostern hade tydligen tråkigt hemma så mitt under festligheterna dyker de upp på festen, varsin scarf knutna runt huvudet, ställer sig och drar i snöret till en påskdekoration som kacklar så att det kacklades för fullt i lägenheten. Sen försvann de lika snabbt som de kom. Men det slutade inte där, oh nej, plötsligt började vi överösas med MMS till våra mobiler med bilder på den här kacklande påskdekorationen på olika platser med ett namn skrivet undertill. I en blomkruka (djungel-tupp), nerbäddad i en säng (trött tupp) eller på en vinflaska (coq au vin).  Det här fortsattes även under söndag förmiddag då morsan och mostern åkte till Växjö. Då fick "tuppen" stå framför en kyrka (kyrktupp), sitta vid en staty (tupp i fint sällskap) och tillsammans med en katt som låg på en dyna och vaknade (uppe med tupped). Snacka om att både de och jag har fått totalt tupp-juck!  

Påskvovve

Glad Påsk på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...